Air panas Ulu Legong

14 haribulan bersamaan hari sabtu, 2 jamadil awwal hari tu kami pergi buat kerja gila sikit, sikitlah. Aku memang dah lama mengidam nak pergi mandi air panas tu. Selalu dengar orang cerita jek. Hati aku pun panasss je dengar. So kak syuk  mesej aku, ajak pergi masa tu dalam pukul 9 lebih lah, tapi rumet pulak ada hal, tak jadi. Dalam pukul 11.55 macam tu dia mesej lagi ajak pergi. Time tu rumet dah balik dah. Hah apa lagi..siap dengan sepantas mungkin lah. Oh ye 11.55 tu bukan pagi ye, malam. Pukul 12.15 am bertolak ke Baling, gilo memang gilo.

Rancang dengan kak syuk ni jarang gagal, selalu menjadi hahahaha that why aku sayang kak syuk huehuehuehue. Sintok dengan Baling tu kemain jauh woii, 2 jam lebih baru sampai. Kami sampai kat situ dalam pukul 3.15 pagi. Jalan berliku-liku, kalah bukit putus tu, pergi lak time pagi ermm hati ni pasghah je kalau jumpa ehem-ehem. Bukan pakwe lah wei, momoksss. Aku bajet tak ramai lah kalau pergi pukul 2 3 pagi sekali...hambeekk kauuu kemain ramai umat, penuh kolam. Pakwe-pakwe berkeliaran, penat nak cuci mata #eh.



Tiket bukan mahal pun dewasa baru RM6, kalau kanak-kanak lagi lah murah. Memang berbaloi, kau rendamlah selama mana kau nak. Takde time limit, nak rendam sampai masak pun boleh. Tapi kau jangan pulak memasak kat kolam tu, siap buat stembot. Kalau aku jaga situ pun aku pelangkong korang. Banyak kolam kat situ, kolam yang suam-suam panas ada, kolam yang tak panas langsung ada, nak cepat puteh pergilah kolam kaw-kaw panas tu, tak payah pakai product nak puteh huehuehue.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...