Surat untuk astro

Kepada Tuan/Puan/Cik

Aduan tentang rancangan tv di Astro

Ni Miss S nak cerita sikit dengan orang astro ni, astro ni suka sangat siar cerita ulang-ulang. Kalau seminggu tu berapa kali entah siar, saya ni punya lah bosan balik cerita yang sama je. Setiap bulan saya bayar, tak kan nak tengok cerita yang sama. Ok tipu ayah saya yang bayar. Kesian lah kat kami yang pelanggan Astro ni, bayar untuk tengok siaran yang sama (flips remote). Kang kami stop langgan Astro kangggg haaaaaa.

Bila siar cerita tu tengoklah kesesuaian waktu. Contohnya hari tu tengok cerita apa entah tajuknya, tapi cerita tu pasal hal family yang bersuasana HARI RAYA. Ya ampunnnnn mula-mula tu tak perasan, lepas tu dengar takbir raya, punyalah terkejut. Terkejut pun tak terkejut macam tu. Di sini saya ingin tegaskan tolonglah tengok dulu, sebelum siar cerita ni, ini tak ikut suka jek... Erm mungkin saya tak tahu pihak di sana, mungkin terlepas pandang barangkali. So harap lepas ni tolonglah berhati-hati

Selain itu... diharapkan pihak astro tolonglah pertimbangkan bila nak siarkan sesebuah cerita tu. Ada sesetengah artis tu dah berubah, pakai tudung litup, tutup aurat. Bila ada cerita artis tu berlakon masa tu pakai seksi-seksi, kesian pulak saya tengok. Saya tengok takpelah tak dosa, sesama wanita. Ni seluruh Malaysia tengok, kesian artis tu. Itu dah kira dosa kalau orang lain tengok. Saya rasa pihak sana boleh lakukan, banyak lagi cerita yang boleh siarkan. Yelah tak boleh nak salahkan pihak astro jugak kan, nak salahkan artis tu? Lagilah tak boleh...


Yang benar,
Pengerusi suka tengok tv

p/s : aku saja je woii tulis surat ni, jangan ambil serius pulak, takde maknanya aku nak hantar. Aku luahkan apa yang terbuku di hati sepanjang menjadi pelanggan astro ni jek.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...