Mulut

Organ yang terpenting untuk berinteraksi dengan manusia yang lain ialah mulut. Organ ke mulut ni, hancurrr sains aku. Tanpa mulut payah jugak nak berinteraksi ye dak. Korang jangan lah bandingkan orang yang bisu tu, dah tentulah tak boleh nak borak-borak brrraaahhh. Jenis tak paham bahasa pun susah jugak, dah sorang borak bahasa itik sorang bahasa ayam. Sampai sudah tak paham satu hapah pun. Last-last kau borak dengan dinding. Apa benda entah aku mengarut.





Tanggapan manusiakan bila seorang tu gemuk atau gemss, mesti dalam kepala otak dia, kuat makan. Apa kalau nampak je orang gemuk, tu melantak banyak lah tu. Tak baik tau.... Aku tak suka gemuk di jadikan bahan ejekan, kepantangan aku. Itu bagi aku satu penghinaan. Sebab aku pun gemss hahahaha. Eh tapi betul ni serious, aku tak suka ejek orang gemuk. Bila aku tengok lelaki ke perempuan ke yang lebih besar dari aku, aku jadi kesian kat dia. Nak jalan pun macam susah..kalau naik bas seat untuk dua orang jadi satu.. pakaian susah nak cari..errrmmm.




Ada jugaaakkkk orang yang tak sedar diri, mengata orang lain tak tengok badan sendiri. Ini pun payah jugak cakap tak nak guna cermin. Kalau cakap guna cermin aku rasa tobat dah tak nak mengutuk orang lain. Tak mahal pun cermin, cermin kat kedai 2 ringgit bersepah kan. Perangai macam ni agak menyakitkan jiwa, karang nak balas tacing setaun. Silap-silap tak bercakap bertaun-taun payah jugak. Hati orang ni kita tak tau kalau jenis berdendam? haiyayayayayaya.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...