Ber-bbq

Masa balik kampung ritu, rancangan last minute buat bbq dengan family kat rumah wan. Riuh lah dengan budak-budak ni, yang tiup belon, yang dok main macam trompet tu. Entah apa natang tu, bising kemain, wan aku pasghah je cicit-cicit dia bising-bising. Ala lek ah wan bukan selalu hehehehe. Keluarga belah pahang ni agak besar lah jugak, yelah adik beradik emak aku 11. Masa buat bbq tu baru ade 3 keluarga je, dah macam nak roboh rumah, kalau 11?

Sambil ber-bbq sambil tu sambut birthday anak sedara aku. Apa entah nama anak sedara aku tu. Kahkahkahkahkah teruk betol mak sedara dia sorang ni tak ingat nama. Betol weh ramai nau anak sedara, tiap kali jumpa, tiap kali tu tanya nama LOL. Nama anak sedara haghaam nak ingat, jumpa pun boleh kira berapa kali setahun. Aku rasa kalau semmmuuaaaa berkumpul, sorang-sorang kena pakai name tag, ye senang nak panggil.



tengok budak-budak sekarang main game kat ipad je






inilah birthday boy














Gambar tak ikut turutan, takpe janji korang paham apa yang aku cuba sampaikan. Dah habis makan-makan tu, budak-budak ni leka dok main belon. Aku pun terjoinn sekali. Tak padan ke umur huh! Best jadi budak-budak ni, happy semacam, tak peduli dengan dunia lain. Kena marah bising, berenti kejap, lepas tu sambung balik kan. Ah budak-budak cengitu lah, bakal mak budak pun tak kurang lebih pun perangaiiii (tengok cermin). Masa main belon tu seboleh-boleh nak situasi macam kat bawah ni, perangai budak-budak tetap menebal, tak berubah kahkahkahkah.






4 comments:

  1. makcik pun dulu ramai gak anak sedara....memula ingat lah ikut turutan, sesapa yang paling tua....lepas 4 5 orang, trus lupa....now time kira cucu sedara pulak...cucu sendiri belum lagi

    ReplyDelete
  2. hahahaha..saya yg muda ni pun lupa ingatan apetah makan semut bnyk sgt kot kehkehkeh

    ReplyDelete
  3. haha...tu la cara bmain belon yg betul...:p

    hpy belated bday kt dy..^_^

    ReplyDelete
  4. unimeow kan itu lah yang sebetolnye ahakss

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...