Kau Extend????

Perkataan extend ni satu perkataan yang agak puaka lah bagi mahasiswa dan mahasiswi. Orang kata, erm bukan, budak u kata, bila dengar perkataan extend fuh rasa nak tertanggal bulu roma. Takde siapa yang nak extend weh, takde. Tapi kalau dah terpaksa nak buat cam mana. Takkan kau nak sia-siakan 3 tahun setengah semata tak nak extend hanya 1 sem ye dak? Apa yang aku cakap ni tuju kat diri sendiri benanya. Ye aku cakap dengan cermin sekarang. Bukan pasal engkorang.



Siap bintang-bintang kemain perli google ni. Sampai hati mu. Malu pun ada segan pun ada macam-macam ada. Tanggung malu paling banyak lah. Bila kau terserempak dengan junior-junior yang kau sepatutnya habis dah, tegur kau. Nak nyorok? Celah mana kalau dah terserempak depan-depan. Ayat dia lebih kurang cam ni.

Si polan 1: "eh akak ada lagi"

Si polan 2: "kau bukan praktikal ke?"

Si polan 3:"biar betol kau ada lagi, ini betol-betol lejen"

Si polan 4: "lah apa yang kau kena repeat ni weh, biar betol..."

Dah cukup, saat dan tika aku taip ayat-ayat di atas, jiwa aku terkoyak rabak. Hiba sangat. Nasib badan..aku tak mintak pun. Mental aku kena kuat sekarang ni nak tempuh 1 sem je lagi SATU je lagi. Doakan lah yang terbaik untuk saya janganlah dok kutuk memacam, terguris tau terguris. Aku berdoa supaya semester ini dipermudahkan semua berjalan lancar, ada dugaan yang berlaku aku boleh setelkan. Itu cukup bagi aku. Terima kasih mak ayah yang menyokong aku sentiasa bersyukur sangat-sangat.

Perancangan Allah tu Maha hebat kau tau. Kau rancanglah sebaik mana pun, kalau Dia tak benarkan, maka tak jadilah rancangan kau tu. Aku tau Allah dah ada racangan yang lebih baik dari yang aku rancang. Aku cuba buat yang terbaik untuk mak ayah dan juga untuk diri sendiri. Insyaallah Allah sentiasa bersama aku.




1 comment:

  1. sabar awak.. dan tahniah dengan diri awak.. akhirnya awak berjaya tempuh segala dugaan untuk sem yang mencabar ini.. ingat.. biar apa orang kata, asal kita bahagia dan yang penting tidak langgar perintah yang maha Esa.. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...