Cekal

Aku ada seorang sahabat err tak aku ada ramai benaye tapi nak cerita sorang ni je..seorang yang sangat-sangat baik hati. Aku tak pernah menyangka ada sorang sahabat yang tak pernah bosan nak kawan dengan aku yang perangai jelik ni. Kami berkawan dari sem 1 lagi sampai lah sekarang. Alhamdulilah dah 3 tahun kami berkawan, eh macam lesbian bunyi ye dak? huahuahuahuahuahua

Ada selisih faham terasa hati tu biasalah sedangkan lidah lagi tergigit ini kan pulak bersahabat. Perasaan-perasaan cam tu lah kau rasa matang dengan kawan-kawan kau. Ni tak terasa sikit tak nak kawan. Korang nak tahu, dia ni..jarang sangat sangat tunjuk kesedihan dia, kalau dia nangis maksudnya dia betol sedih sampai tak tertanggung oleh dia. Aku pun tak paham dari mana dia dapat kekuatan tu. Sungguh hebat kawan aku ni, aku tabik springgg kat dia.

Dalam usia yang sangat muda, perlu menggalas tanggungjawab yang sangat besar...Ibu bapa dia telah meninggal dunia. So dia yang tanggung segala-galanya, tentang adik-beradik dia yang perlu uruskan. Anak sulung, perempuan lak tu kena galas tanggungjawab tu, weiii mana kau dapat kekuatan mana mana *nangis*. Kau memang hebat beb kau memang hebat...Kau idola aku..

Semalam dapat berita yang menyedihkan, atok dia telah meninggal dunia sebab kena serangan jantung..malam tu jugak dia beli tiket bas pergi KL then terbang ke sarawak..Macam-macam dugaan yang kau alami.aku berharap sangat aku dapat ambil sedikit kesedihan kau..Percayalah Allah pasti memberi ganjaran yang hebat untuk kau..setelah apa yang kau pikul ni...

Kau kawan aku untuk selama-lamanya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...