Raya 2012

Tarrrraaaaa raya sudah habis bro hahahaha masuk hari ni dah syawal yg ke 14 dah kan, rasa kejap je. Ok tahun ni aku raya kat pahang darul aweesemm, kampung belah mak. Gilir2 lah kan, tahun lepas negeri sembilan. Errmmm raya ri tu? Bolehlaaa takde la apa yang menarik sangat, seperti raya2 sebelum ni jugaklah kan. Tahun ni...happening sikit aku rasa, aku rasalah bahahaha. Bila umur dah meningkat ni, tak berapa nak rasa excited rayalah, sebab dah besar ke cam mana entahlah. Siyes beb aku tahun ni raya ala kadar jek, eh! ala kadar kewwww.. alah ala kadar la tu 3 pasang baju raye..huahuahua

Macam biasalah sehari sebelum raya memang busy kata ko, buat ini buat itu, ngemas rumah lagi, wah nampak tak aku rajin? *libas rambut*. Pagi tu aku tolong kupas bawang, kunyit, halia semua untuk di blender untuk masak rendang...master chef semestinya my motherrr fuhhh hebat omak den, dia ketua chef, orang lain kena akur dengan arahan beliau hahaha termasuk aku. Lepas dh setel keja aku tu, aku gi nolong sepupu pulak, tolong tengok harharhar aku tak reti buat ketupat so aku tengok jelah kang jadi kelumpat bukan ketupat.

tu yang pakai tudung tu kazen aku, single and availabe, nak kenal hubungi saya kohkohkoh, yang belakang tu pak sedara aku pak chu dia tender bahagian lemang

Setelah penat aku menolong kazen aku dan hasilnya...(tolong ke)


Raya ni kan kalau takde lemang rasa macam tak raya tahu? Mula2 mak kata takde lemang sebab takde sapa nak buat so, pak chu dengan suka rela dia kata dia nk buat, so buat la jugak lemang. Lemang tu ada la dalam 10 batang, jadilah dari takde ye dak.

ni namanye lemang terlebih pulut harharhar

Gambar tak banyak la, mana yang hado jek, ni je yang mampu untuk tatapan kamu sekalian, ini pun gigih aku kutip gambar2 ni kat FB kekazen aku hahahaha...









Tadi aku kata raya tahun ni happening sikit kan? Sebab apa? Sebab ada baby.....baby ni kiranya sepupu aku lah tapi sepupu yang paling kecik, dah takde kecik lagi dah dia sorang jek, kalau ada kecik pun pangkat anak buah. Aku ni tak boleh kalau jumpa baby, asyik dok cium jek, aku memang suka budak2 *nampak tak roh keibuan tu ada* Lebih2 lagi baby yang baru umur berapa minggu ni, geram betol, dah la siang tido je, cium la cam mana sekali pun takde nye nak bangun, malam haaaa mulalah operasi dia. Sampai aku kata apa kat mak "mak nak adik" hahahaha mak aku jawap "kau la beranak" k fine =.=

"nama shaye zulfah zafirah..."

Dalam sibuk2 kita beraya ni, sepupu aku mengambil kesempatan untuk membuat majlis perkahwinannya di bulan syawaallllll, pada hari sabtu yang lepas bertempat di entah aku tak ingat nama dewan tu, kat kuantan, apa2 pun selamat pengantin baru untuk kak nisa dan suami semoga berbahagia hingga akhir hayat, dan buat anak banyak2 sikit besarkan lagi keluarga mohd noh hehehehe




SELAMAT HARI RAYA UOLZZZ NAK DUIT RAYE...... =)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...