Ragut oh Ragut

Peragut sekarang ni berleluasa betol, kalau aku dapat aku tetak2 tangan dieorang ni. Macam dah takde keja sangat dah kat Malaysia ni. Hellloooo bro kalau takde keja tak kan la mamat bangla, nepal, pakistan, indon tu sangup bergadai nyawa datang Malaysia semata-mata nak keja. Fikirlah sikit hoiiii, tulah sekolah tak habis dah besar menyusahkan orang, kecik2 tak nak...ermmmm


Katakan lah eh aku ni peragut, aku ragut mak atau kakak atau adik korang, tak dapat beg tu aku tetak tangan dieorang pulak, lepas tu aku seret hah!! Cam mana bestkan aku buat cam tu kat keluarga kau wahai peragut? Kesian betol aku tengok mak cik tu kes yang tangan dia kena tetak hampir PUTUS sebab peragut yang buat astagfirullahalazim....apalah dieorang fikir ye tergamak betol.

Tips kepada makcik2, kakak2 adik2 perempuan ye :

  • Nak keluar rumah tu jangan pakai barang kemas nana tanjung sangat, maksud saya, berselirat emas pakai nk keluar rumah, dah macam pokok krimas, aku pun geram tengok, apa tah lagi peragut.
  • Kalau nak keluar jalan2..shoping ke lebih2 lagi kedai tu dekat ngan jalan raya, tak payah la pakai beg tangan mak jemah, maksud saya seperti gambar di bawah. Tak kira besar mana beg tu, pegang beg seperti itu, memang mudah la kena ragut, takde keselamatan, bahaya tahu


  • Kalau boleh nak keluar shoping jangan bawak beg langsung letak duit handphone semua dalam poket seluar, tapi kalau yang jenis pakai jubah, skirt tu kena lah pakai beg tangan ye dak, make sure korang jaga betol2 beg tu jangan lalai sangat. Peragut ni pantang kita leka.
  •  Keluar hendaklah berteman jangan sorang2...kalau boleh lelaki. Bila dia nampak kita jalan dengan lelaki ni takut sikit lah kot, ermm kot, dia macam sure tak sure je nak ragut..kalau boleh lelaki tu besar dan tinggi bahahahahaha confirm tak kena ragut.. *ok seriyus*
  • AKHIR SEKALI....orang kata benda nak jadi nk buat macam mana ye dak, kita dah berusaha mengelak tapi nak jadi jugak..ok yang ni wanita2 semua tolongggggglaaahhh ikut...tolong wanita2 semua jangan lawan..lepaskan saja handbeg tu...jangan berkeras jugak mempertahankan beg tu..beg tu dan segala yang ada dalam beg tu boleh beli kat kedai tahu? Kalau muka dah bercalar, patah riuk, tulang herot berot sana sini ada ke jual kat kedai?

"bang bagi kulit muka yang bersih lagi suci sekilo" "kejap ye dik" eh memang best la kan ada jual, kalau cam tu aku pun nak, "bang bagi kulit muka ala2 neolopak satu"

Jagalah keselamatan diri anda, pesanan khidmat masyarakat ini dari saya semundra FM


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...