Senyum!!

 Teka-teki untuk hari ini

Banyak-banyak doktor, doktor apa yang paling takut sekali?
Teeettttttttttttttttttttt!! Lambat ah kau orang ni, jawapannya 
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Doktor GiGi


Kenapa??? Suka hati aku lah, teka-teki aku.
Hah? Tak lawak? Ada aku kisah..lalalala

Banyak-banyak doktor, doktor apa yang paling aku takut? Jawapannya doktor gigi
(Soalan sama la macam kat atas) Bungukksss. Sebab apa, sebab doktor tu je yang pernah aku jumpa, doktor mata, doktor sakit jiwa, doktor sakit puan, doktor haiwan, doktor cinta dan sewaktu denganya aku tak pernah jumpa lagi. (tak lawak kan, ada aku suruh kau orang gelak?) Pagi tadi aku di perintahkan menghantar adik aku ke Hospital Kuala Pilah, buat rawatan gigi dia. Tetapi aku pulak yang kecut perut, berak-berak, padahal aku pergi hantar je adik aku buat rawatan dekat hospital tu. Aku ni memang cukup fobia dengan doktor gigi. Ada sejarah beb, lebih-lebih lagi dekat sekolah SKSTF. Dammmm!! Bila ingat balik, perghhhh memang malu rrrr...Memang nostalgialah, dan aku famous dalam kalangan cikgu-cikgu masa kat sekolah tu, Ayah aku memang membahan aku la kan, apa lagi, sampai sekarang kot, dia membahan aku. Aku *blushing*  dan malu-malu ghimau (ghimau tau malu kah) tu jek mampu aku lakukan. Aku melangkah longlai masuk ke dalam bilik rawatan tu. Bila aku tengok alatan-alatan pergigian tu..aduhhhhhhhh dup dap dup dap jantung aku ni ha. Aku pun tak pasti siapa yang buat rawatan ni, aku ke adik aku kan. Aku tengok adik aku relax jek, aku yang mengelabah lebih, adik aku yang darjah 4 ni macam tak ada apa-apa pun. Aku ingat aku nak buat rawatan gigi aku sekali, jumpa nurse kat situ, dia kata pergi klinik pergigian dulu, sebab dekat situ untuk yang dirujuk oleh klinik sahaja. Bukan rujuk yang cerai tu, ish kau orang ni..HAH!! APA?? Bukan gigi aku berlubang, sebatang gigi aku kat bahagian depan, termasuk dalam sikit, lari dari tempat asal. Ceritanya macam ni, masa form 5 dulu..ala dulu-dulu..aku ni remp-it tak berapa nak remp-it la...hantar member balik rumah dia, then, on the way balik ke rumah aku..hujan renyai-renyai bahasa, aku pun pecut la motor mak aku tu, then, ada bonggol di hadapan, aku break then, motor aku hilang kawalan, aku yang hilang kawalan sebenarnya..then, panggggg!!! kebommmm!! dusshhhh!! accident...Aku accident seorang je dengan motor aku..bunyi jek lebih, motor ke kanan, aku ke kiri...hah! Merasa la aku cium jalan tar tu, memang sedap, rasa strawbery sikit, eh tak bluberry arghhh!! Ada aku kisah, aku break mengejut, sebab tak perasan ada bonggol, hujan memgaburi pandangan aku, tuduh hujan pada hal aku yang salah, masa aku break mengejut tu, ada sedikit pasir menghiasi sebelum sampai kat bonggol, itu yang sedap sangat bila jatuh tu.. Hujan darah renyai-renyai pada muka aku..seluar aku koyak sikit. Remp-it sejati mesti merasa cium jalan der, rugi ooo tak rasa..ada uummmmpphhhh!!

Moral dekat sini...secantik mana anda



Se'handsome' mana pun anda


Kalau gigi
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v



Baik kau orang pergi la buat apa yang patut..lanun pun lari, ada lagi lanun dari dia orang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...